Velice často pokládaná otázka při koupi nového i ojetého vozu. Je lepší naftový či benzínový motor? Ač řešení tohoto problému může některým jedincům připadat jako zbytečné, opak je pravdou. Každá z variant má své klady a zápory s nimiž je třeba počítat při každodenním provozu.
Největším rozhodovacím elementem bude dozajista finanční stránka věci, která se promítá jak do nákladů pořizovacích, provozních, tak do vydaných peněž za pravidelný servis nebo pojištění automobilu. Níže možná naleznete požadovanou odpověď.
Nákup vozu včetně pojištění
První odlišnost lze pozorovat při pořízení auta. Benzínové agregáty jsou obecně spojeny s nižší cenou, jež může u konkrétní značky a modelu představovat sumu v řádu několika desítek tisíc korun.
Zároveň byste měli řešit i objem motoru. Velkoobjemové dieselové motory mají sice krásnou spotřebu s nadměrným výkonem, připravte si však několik tisíc korun navíc při platbě za povinné ručení.
Kolik najedete ročně kilometrů?
Velkým vodítkem je také počet najetých kilometrů a délka jednotlivých vzdáleností. I když s naftovým motorem budete jezdit za míň až o dva litry na sto kilometrů, počítejte s tím, že náklady na servis dieselu jsou vyšší.
Proto použijte jednoduchou poučku, která prací, že pokud najezdíte za rok 15 000 až 20 000 kilometrů a více, je ideální volbou nafta, v opačném případě je to obvykle benzín. Ten bude mít nižší provozní náklady i přes svoji vyšší spotřebu.
Subjektivní pocit z jízdy
Pomineme-li peněžní stránku věci, neměli byste opomíjet ani na váš osobní dojem z jízdy. Někomu vyhovuje velký krouticí moment u dieselu, jiný dává přednost vytočenému motoru s dostatkem výkonu v podobě benzínu.
Ať už je to tak nebo onak, vždy si pro kontrolu proveďte jednoduchý propočet nákladů s přihlédnutím k výše uvedenému. Srovnání, jež o mnohém vypoví.
Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: koko-tewan).